Een sterke duurzaamheid/ESG-strategie komt pas echt tot leven wanneer deze wordt vertaald naar een helder en alomvattend Waardecreatiemodel. Dit model brengt zowel de input & output in kapitalen van jouw organisatie in kaart en laat zien welke impact je maakt, vertaald naar specifieke Focus SDG’s die jouw organisatie vooruithelpen.
Waardecreatie, onderdeel van je ESG-brandingstrategie
Waardecreatie is een onderdeel van de CSRD, ook wordt dit door niet plichtige organisaties steeds vaker gebruikt als format in externe communicatie over duurzaamheid. Een visuele praatplaat die veel waardevolle informatie samenvoegt tot een sterke duurzaamheidskoers.
In dit werksjabloon helpen we je op weg om in vier stappen een waardecreatiemodel op te stellen. Dit sjabloon is een onderdeel van het CSRD 6 stappenplan in het SUB platform, dé tool die organisaties op eigen kracht laat samenwerken naar CSRD-compliance!
*Net zoals onze andere whitepapers en kennisdocumenten mag dit bestand niet zonder toestemming van SUB voor eigen publicatie of verdere verspreiding gebruikt worden.